Saturday, November 7, 2009

MAJLIS JAMUAN JAWATANKUASA BISA 2009

Pada 27 Oktober 2009 yang lalu, Biro Tugas-Tugas Khas telah mengadakan jamuan akhir tahun AJK BISA 2009. Program bermula pada pukul 4.00 petang di BISA dengan solat Asar berjemaah dan bacaan al-Mathurat yang telah diketuai oleh presiden BISA sendiri.
-BACAAN AL-MATHURAT-

Semua JK BISA berkumpul di perkarangan BISA dan setiap biro dikehendaki memakai pakaian t-shirt untuk bersama-sama menjalani aktiviti yang telah dirancang oleh biro Tugas-Tugas Khas. Setiap biro bersama-sama dengan PIC biro masing-masing iaitu ahli majlis tertinggi yang telah dilantik untuk membantu biro dalam melancarkan setiap program yang dijalankan.
-AKTIVITI WACANA-
-TONGKAT SI BUTA-
-SEHATI SEJIWA-

Antara aktiviti riadah yang telah dijalankan ialah aktiviti ‘sehati sejiwa’, ‘wacana’ dan ‘tongkat si buta’. Tujuan utama aktiviti ini diadakan untuk mengeratkan lagi ukhwah antara JK BISA terutamanya majlis tertinggi bersama dengan ahli jawatankuasa. Pada malamnya pula, selepas solat Maghrib berjemaah. Kuliah maghrib istimewa telah dijalankan. Pengisiannya telah disampaikan oleh pensyarah penasihat BISA merangkap Ketua Jabatan JAPIM iaitu Ustaz Mat Nawi bin Mat Jusoh. Selepas solat isyak berjemaah di BISA, majlis penutupan Jamuan JK BISA dihadiri yang telah dihadiri oleh pensyarah penasihat BISA iaitu Ustaz Mat Nawi b Mat Jusoh, Ustaz Ariffin bin Salleh dan Encik Puad bin Johar dan semua guru pelatih Pengajian Agama ambilan Jan 09 bermula. Majlis dimulakan dengan ucapan aluan oleh pengerusi majlis dan diteruskan dengan ucapan presiden BISA, saudari Norzarina binti Kamarudin dan disusuli ucapan oleh pensyarah penasihat JK BISA, Ustaz Mat Nawi bin Mat Jusoh. Majlis diteruskan dengan penyampai hadiah untuk aktiviti yang telah dijalankan pada sebelah petangnya dan menyampaian cenderamata kepada semua pensyarah penasihat BISA dan JK BISA. Majlis ini selesai dalam pada jam 11.30 malam.

-BIRO EKONOMI-
-BIRO KEGIATAN LUAR-
-BIRO KESENIAN DAN KEBUDAYAAN ISLAM-

-BIRO USRAH DAN TARBIYAH-

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...